AZ pneu Tuning Cup 2012 – soutěžní kategorie

/, Tuning Cup/AZ pneu Tuning Cup 2012 – soutěžní kategorie

AZ pneu Tuning Cup 2012 – soutěžní kategorie

Výsledek tak asi nevypadá, ale soutěžní kategorie nám v letošním roce daly zabrat tak, jako nikdy jindy. Změny měly být hodně radikální a z původní verze neměl zůstat kámen na kameni. Už dlouho dobu v nás totiž zrála myšlenky na nové rozdělení podle stupně či stylu úprav, po kterém volali i někteří soutěžící. Pryč by tak bylo dělení podle značky vozu nebo země jeho výroby. Mnohem důležitější by byl samotný rok výroby a styl, v jakém je upraven.

Decentně upravená Honda Civic na pěkných kolech s novým lakem, ale téměř bez karosářských úprav s mini změnami v interiéru, už by tak třeba nesoutěžila se Civicem Pavla Kočendy, který celkově zvítězil v AZ pneu Tuning Cupu 2010. Stejně tak Škoda 1000MB v klasickém stylu by už neměřila síly s „tisícovkou“ Roberta Beneše. Prostě a jednoduše, všechny soutěžní vozy měly být rozděleny zhruba do 18 kategorií, které byly definovány podle stupně jejich úprav a roku výroby. V některých kategoriích by tak odpadlo i srovnávání téměř historických kousků s modely, které vyjely z továrny třeba před dvěma lety. I tohle není pro porotu totiž vůbec lehká věc.

A proč zůstanou tyto návrhy i nadále pouze v teoretické rovině? Po neskutečném množství hodin diskuzí, návrhů a kombinování jsme dospěli k názoru, že zavést stávající systém pro potřeby AZ pneu Tuning Cupu prostě nejde. Hlavním důvodem je počet soutěžních vozů, které navštěvují jednotlivá kola soutěže. Těch je v průměru kolem 80, ale může jich být i 130, záleží vždy na konkrétním srazu a samozřejmě i na počasí. Problematické je také stanovení limitů, kdy vůz ještě spadá do kategorie prvního stupně úprav (říkejme jí třeba Street) a kdy už by měl postoupit do kategorie jiné (pracovně ji můžeme nazvat Exclusive nebo Hard Core). Vzali jsme dokonce všechna registrovaná auta z let 2010 a 2011 a snažili se je zařadit tímto novým způsobem. Věřte, že nám z toho šla doslova hlava kolem J. Uvedenému systému ale i nadále fandíme, má mnohé výhody, ale dá se dobře aplikovat jen v případě, že je na rozdělení vozů hodně času a celkově jich soutěží třeba tři desítky. Pokud ale pracujete v časové tísni a vozů vám přijede více než stovka, je to opravdu nereálné…

Tolik na vysvětlení, ať máte přehled, jaké byly nápady a proč určení soutěžních kategorií pro rok 2012 trvalo tak dlouho. Změny tedy jsou, ale rozhodně ne tak velké. Soutěžních kategorií je nakonec celkem šestnáct a mají tuto podobu:

Základní soutěžní kategorie:

  • AUDI & BMW Scene & Mercedes Scene
  • VW&SEAT Oldies Scene
  • VW&SEAT Modern Scene
  • Škoda Oldies Scene
  • Škoda Scene
  • Škoda Modern Scene
  • OPEL Scene
  • Ford Scene
  • Japan&Asia Scene
  • French Scene
  • Italian Scene
  • Other Scene
  • Classic Cars

Doplňkové soutěžní kategorie:

  • A&T Nováček roku 2012
  • Cena poroty
  • Best of Best – nejlepší vůz srazu

Mezi největší změny patří nová kategorie pro silnou německou trojici AUDI – BMW – Mercedes. Tyto značky mezi sebou odjakživa soupeří v prodejnosti a jejich vozy k sobě mají koncepčně velice blízko. Dosavadní účast v samostatných kategoriích AUDI a BMW nebyla nijak oslňující, takže souboje budou jistě zajímavější. Vozy AUDI někdy soutěží také se značkami VW nebo SEAT, ale podle nás je logičtější porovnávat model A4 s BMW E46 nebo Mercedesem CLK, než s Volkswageny Polo nebo Golf. Mercedesy zase dříve jezdily v Other Scene a mohly se tak potkat třeba i s Trabanty, což z logiky věci nebylo také zrovna správně …

Novinkou je i kategorie Classic Cars, která by měla částečně navázat na Oldies Scene fungující v minulých letech. Jak jste si jistě všimli, chybějí ale doplňkové kategorie, tzn. třeba ocenění za nejlepší interiér či motor. Ty nově nahradí speciální ocenění poroty soutěže, která může soutěžící odměnit za jejich velkou snahu a zlepšení v průběhu roku, neotřelý nápad nebo třeba pěkný motor. Cenu můžete získat vlastně za cokoliv, co porotu zaujme – ať už to bude povedený RAT, zajímavé aranžmá, krásná kola nebo dostatečný počet sličných dam pohybujících se v okolí vozu J. Motivovat tak můžeme i nováčky soutěže nebo kohokoliv dalšího.

Když už jsme u těch nováčků, mrkneme na kategorii, po roční pauze je opět vypsána ve spolupráci s časopisem Autosport&Tuning kategorie A&T Nováček roku 2012. Její pravidla si přiblížíme zase příště … jednu věc ale zmíníme už nyní. Na hodnocení nejlepších nováčků má velký vliv také redakce časopisu Autosport&Tuning, za tým AZ pneu Tuning Cupu hodnotí hlavní pořadatelé, nikoliv jen členové poroty, kterou znáte z tuningových srazů. Výhodou pro nováčky je určitě i to, že mohou souběžně soutěžit v základní kategorii, do které jejich vůz spadá. Tak to určitě zkuste!

Kategorie už tedy znáte – pokud máte aktuální fotky, můžete se do soutěže AZ pneu Tuning Cup zaregistrovat s předstihem z pohodlí domova už nyní. (více informací ZDE). Děkujeme a těšíme se na vaše přihlášky a celou letošní sezónu!

By | 2016-03-31T16:27:33+00:00 19. 3. 2012|Soutěžící, Tuning Cup|13 komentářů

About the Author:

13 komentářů

  1. Smoula 19.3.2012 at 21:20

    looks good

  2. Katy 20.3.2012 at 7:52

    i přesto bude podobny system soutěže – hodnocení podle stylu úprav, praktikován na pár malinkych akcí. někdy se holt sejdou stejné nápady tak jak v upravach aut :)) Ale docela mě mrzí, že v takovém kvantu jak je TC to nejde, bylo by to cool&fresh pro naši upadající scenu 🙁

  3. Víťa Jirásek 20.3.2012 at 10:46

    Se sloučením značek Audi,BMW a Mercedes do jedné kategorie jsem maximálně spokojen.Když do toho připočítám auta z Polska,tak se dostávám k počtu okolo 10 až 12 aut,které budou mezi sebou soutěžit.Navíc ty auta jsou celkem vyrovnaná,takže to budou tuhé boje a určitě se máme na co těšit 🙂

  4. Martin Mlejnek 21.3.2012 at 20:21

    Tak jestli dobře vidím zmizela Profi. Takže všechny Fabie se přesunou z5 do Škoda Modern a společně se silnou grupou Octavii to bude masakr.
    Jestli počítám dobře min 4-5 top fabii kolem 4-5 Octavii + Kuba se Supem a pak někde vzadu my 🙁

  5. p.l.k. 21.3.2012 at 20:24

    nejak jsem se to v clanku nedocetl takze s toho vyvozuji ze FUNNY CARS v tomto roce asi nebude ze ano?

  6. Filip Taubner 21.3.2012 at 22:29

    S tou Profi scene opatrně… zařazení mého auta do této kategorie bylo myslím zcela oprávněné, protože splňovalo podmínky „předváděcího auta“ a „firemního auta“ (stačilo nechat si při registraci ukázat OTP, což ovšem nikdo vidět nechtěl)… to, že na něm nebyly reklamy „Airbrush od Fíly“ nemění nic na tom, že na finále 2010 stálo v hale 10 aut s airbrushem ode mě z nichž značná část byla na bedně ve své katerorii a 1 auto v TOP 10 celkově!!! To, že bohužel doba nepřeje velkým airbrush projektům a nechuti lidí tímto směrem nechávat vydělat a že se to omezilo jen na pinstriping s hromadou zlacených a chromovaných nesmyslů za pár korun ovšem není moje vina…
    …ale beru to jak to je… a víc už radši k tomu psát nebudu…

  7. Katy 22.3.2012 at 6:58

    navic je u nas snad jedna firma ktera dela auta cela na zakazku a to Revilo, a tech v profiscene moc nebylo taky :-/
    na druhe strane je to zase pozitivum, ze lidi si to porad nejak zajistuji sami (nerikam ze delaji, pac tech uz je taky poskromnu vzhledem k pozadovane kvalite uprav):))
    2vita: to je aspoň slovo ! 😉 a ne jak kazdy by si predstavoval max 4-5aut ve sve kat.aby mohl dostat taky pohar :)))

  8. pavel 22.3.2012 at 18:22

    Jsem zvedav na porotce třeba u škoda modern,když se sejdou všechny auta jak vybere 3 na bednu

  9. Martin Mlejnek 26.3.2012 at 9:20

    Tak vybrat auta na bednu třeba tak těžké nebude. Jestli bude jezdit stále Lukáš Černý tak už máš jen dvě místa a spoustu vhodných kandidátů. Ale vůbec to nějak porovnat za sebe bude masakr. Ale uvidíme kdo všechno přijede.

  10. martin 26.3.2012 at 18:19

    Tak ono to bude v té škodovce docela petelice, když se sjedou všichni tak se ti porotci zblázní navrhoval bych to když jste pokrátily ty kategorie tak by jste mohly mít top 5 v každé kategorii? Co vy na to

  11. Tweety 28.3.2012 at 16:38

    Jaké budou letos pravidla a podmínky?

  12. ája 29.3.2012 at 11:57

    Hodně štěstí v Budapešti hlavně pohodovou cestu tam i zpět.No a nějakej ten kalíšek byste mohli dovést a kdo vůbec jede za ČR :)Jestli to není tajny 🙂 🙂 🙂

  13. Petr 29.3.2012 at 21:00

    Tak aspon zařidte volný vstup pro auta z cupu,když je vam za těžko koupit více poháru.Většina se určitě těší na poharek za odměnu-to by si měli třeba zaplatit i hrači hokeje vstupenku.

Komentáře jsou uzavřeny.